Motorové lietanie


    Rozvoj motorového paraglidingu priniesol so sebou okrem iného aj nové požiadavky na padákové klzáky, používané pre tento druh lietania. Veľký dôraz sa kladie najmä na rýchlosť, obratnosť a na úplne jednoduchý štart. Kĺzavosť nie je prioritným meradlom a ostáva na úrovni krídel strednej vyššej triedy. V podstate nie je pri motorovom lietaní až taká dôležitá. Bezpečnosť a ovládateľnosť je pri týchto padákových klzákoch na vysokej úrovni, tieto vlastnosti sú dôležité pre zvládanie rôznych nepríjemností, spôsobených prízemnou turbulenciou pri motorovom lete. Skôr sa prihliada na veľkosť minimálneho opadania, stabilitu a rýchlosť - cestovnú a maximálnu pri vhodných letových vlastnostiach. Plocha krídel sa zmenšuje, používajú sa kvalitnejšie profily. Zmenšením plochy, počtu nosných šnúr vo vyviazaní a lepším profilom sa zmenšil čelný odpor, čím sa zvýšili rýchlosti, cestovná a maximálna a narástlo plošné zaťaženie - pri súčastných typoch PK používaných pre motorové lietanie sa plošné zaťaženie pohybuje okolo 5kg/m niekedy aj viacej - najmä pri závodoch, kedy sa používajú malé krídla pre dosiahnutie vysokých rýchlostí. V poslednom čase sa v konštrukcii PK pre motorové lietanie uplatňuje trend zvyšovania počtu komôr a diagonálna konštrukcia nosného systému vrchlíku - týmto sa priamo zlepšuje tvarová čistota vrchlíku, čo má za následok podstatné zlepšenie aerodynamiky a výkonových parametrov PK.